Picture Organic Clothing Darling 2 Pant Woman - Dark Blue Denim
- -€ 120,00
- -€ 120,00
Winkelwagen is leeg.
Toen Quiksilver in 1990 besloot een dameslijn te beginnen, was dat een moedige zet. De surfmarkt is altijd een grillige markt geweest. En vrouwelijke surfers hadden, ondanks hun prestaties in en uit het water, bij lange na niet de bekendheid of de gemeenschap gewonnen waar jongens lang van genoten.
Maar goede ideeën vragen altijd wat lef. En het bedrijf zag de onaangeboorde surfmarkt voor vrouwen als een enorme kans. Blijkt dat ze gelijk hadden.
Zoals alle dingen met Quiksilver, werd Roxy in het water geboren; aanvankelijk een badkledinglijn, debuteerde het in de nazomer van 1990 tot onmiddellijk succes. Het jaar daarop werd een Roxy-sportkledinglijn geïntroduceerd, en ook die bloeide, met een omzet van meer dan $ 1 miljoen. In 1992 werd het merk verder uitgebreid met een nieuwe denimlijn en belangrijke snowwear-items. Het feit dat Roxy een dameslijn was die werd aangeboden door een authentiek surfmerk, maakte het intrigerend voor zowel retailers als meisjes. Het was de eerste in zijn soort op de markt, en kort daarna volgden de andere surfmerken.
In 1993 was Roxy serieus bezig. Het immer populaire Roxy-logo was geboren, een hartvormig embleem aangepast aan het herkenbare Quiksilver-logo. De populariteit van het merk groeide, net als het personeel. En toen op een middag op Hawaï, zoals de legende zegt, zat de Roxy-crew op een strand naar de branding te kijken toen ze op het idee kwamen van de damesboardshort. De boardshort voor dames, die pasvorm en flexibiliteit biedt en toch vrouwelijk blijft, was een innovatie die de surfmarkt voor vrouwen voor altijd heeft veranderd. Het was ook het perfecte voorbeeld van wat het merk Roxy oorspronkelijk had willen zijn, in de woorden van Quiksilver's jaarverslag 1990: "Fun, Bold, Athletic, Daring and Classy". De boardshort werd een enorme trend. Roxy, en daarbij het surfen van vrouwen, was ineens het volgende grote ding.
1994 markeert opnieuw een belangrijke mijlpaal voor Roxy: Lisa Andersen, toen de regerend ASP-wereldkampioen vrouwen, werd het eerste lid van het Roxy-team. Lisa won nog drie wereldtitels, en samen met hen, cross-over bekendheid op de massamarkt. Ze wordt door velen beschouwd als de meest invloedrijke surfer in de geschiedenis van het vrouwensurfen, en haar bijdragen aan het merk Roxy en het team blijven een sleutelrol spelen in het succes van Roxy. Onder haar leiding is het Boardrider's Team uitgegroeid tot het meest gerespecteerde en ervaren professionele team op het gebied van damessurfen. Huidige teamleden zijn onder meer: Megan Abubo, Chelsea Georgeson, Veronica Kay, Kassia Meador, Kula Barbieto, 'tween surffenom Carissa Moore en regerend wereldkampioen Sofia Mulanovich.
Een professioneel evenement met het Roxy-merk was een natuurlijke ontwikkeling van teamsponsoring, en zo was het eerste jaarlijkse Quiksilver/Roxy Women's Pro Surfing-evenement geboren. Het vond plaats in de winter van 1995 op Sunset Beach, de noordkust van Oahu. Tien jaar later blijft de Roxy Pro Hawaii een van de meest prestigieuze en opwindende ASP World Championship-surfevenementen van het jaar.
Het succes van dit evenement leidde tot andere Roxy-wedstrijden, waaronder: de Roxy Pro Fiji, de Roxy Pro Gold Coast (Australië) en de Roxy Jam UK, alle ASP World Championship Tour-evenementen; het Roxy Pro Women's Surf Festival (Australië), een van de grootste World Qualifying Series-evenementen tijdens de tour; en een reeks amateur-surfwedstrijden voor jonge surfers over de hele wereld. Met zo'n substantiële evenementensponsoring en een steeds groter wordend team, is Roxy de trotse sponsor van het wereldwijde vrouwensurfen.
Naarmate de populariteit van Roxy is gegroeid, zijn ook de productlijn en het publiek gegroeid. Accessoires en brillen kwamen in 1995 bij de mix; schoeisel, horloges en Roxy Girl, een lijn voor meisjes van 7-16 jaar, verscheen het jaar daarop. Roxy beleefde zijn debuut in de New York Fashion Week op The Girl's Rule Show in 1996, hetzelfde jaar dat het merk werd genomineerd voor de "California Rising Star Award" voor ontwerpinnovatie en uitmuntendheid. Een sneeuwlijn inclusief bovenkleding en accessoires werd in 1997 toegevoegd, samen met Teenie Wahine, Roxy's kinderlijn. 1999 was groot, met sieraden, tassen, rugzakken, reisaccessoires, skate-uitrusting en Roxy Room, een lijn beddengoed, lampen en posters. Tegen het einde van de jaren '90 was Roxy het merk voor meisjes overal geworden en genoot het van een aantrekkingskracht op de massamarkt zonder zijn kernpubliek te verliezen.
Het nieuwe millennium heeft een opwindende en eclectische evolutie van Roxy gebracht, met een volledige reeks snowboards die in 2003 werd geïntroduceerd, geproduceerd in samenwerking met innovator Mervin Manufacturing; Luna Bay, een Roxy Girl Series, zeven fictie-romans voor jonge volwassenen, ook uitgebracht in 2003; een nieuwe kleuterlijn in de winkels voorjaar 2005; een binnenkort te verschijnen geurlijn; en de aanstaande komst van Roxy Ski, een lijn ski's en schoenen geproduceerd in samenwerking met het merk Dynastar van Rossignol.
Naarmate de sneeuwproductlijn van Roxy is uitgebreid, nemen ook zijn sponsorinspanningen toe. De Roxy Chicken Jams, een serie professionele snowboardevenementen voor meisjes, debuteerde in 2004 in Innsbruck, Oostenrijk en Park City, Utah. Het professionele sneeuwteam van Roxy is ook groter en groter, met recente toevoegingen van wereldklasse Torah Bright, Alexis Waite en Amber Stackhouse.
Roxy staat al lang in de media. Na het vergaren van redactionele verdiensten van grote publicaties zoals Lucky, Teen Vogue en In Style, naast de meeste Amerikaanse en internationale surf- en sneeuwpublicaties, was het slechts een kwestie van tijd voordat Roxy prime time bereikte. "Surf Girls", een samenwerking tussen Roxy en MTV Networks, debuteerde op MTV in 2003 met Roxy's teammanager Danielle Beck als gastheer en Roxy-teamrijder Heidi Drazich als castlid. De serie was een hit en hielp het surfen van vrouwen en het aandeel van Roxy in de sport verder populair te maken. De serie gaf Roxy ook twee nieuwe teamrijders: Kula Barbieto en Aimee Vogelgesang.
Een sterke aanwezigheid in de detailhandel is de sleutel tot een sterk merk, en Roxy-winkels waren de perfecte gelegenheid om de levensstijl van Roxy onder de aandacht te brengen. De eerste vrijstaande Roxy-winkel werd in 1997 in Hawaï geopend en in 2000 volgde een andere winkel in South Coast Plaza in Zuid-Californië. De winkelketen Roxy heeft nu winkels over de hele wereld en biedt meisjes overal een voorproefje van de surflevensstijl van Roxy.
Roxy is nu een wereldwijd lifestyle-merk dat producten aanbiedt voor elk aspect van het actieve meisje. Van handtas tot Henley, wetsuit tot getijdenwacht, het belangrijkste ingrediënt van onze producten is die onnavolgbare Roxy-geest. "Gedurfd, zelfverzekerd, natuurlijk mooi, leuk, levend: Roxy".
De manager is er om je 7 dagen per week persoonlijk telefonisch en via Watsapp te informeren.
+32 473 34 63 31
Winkelwagen is leeg.